Цікаві факти про рульове колесо

Хоча автономні машини майбутнього можуть взагалі не мати керма, в даний час кермо все ще є невід'ємною частиною приладової панелі і, здається, не змінюється кардинально. І все ж рульові колеса пережили цікаву еволюцію протягом більше ста років свого існування. Давайте подивимось, що змінилося з початку їхньої історії.

1905 - 1925

1905. Laurin & Klement VOITURETTE A

Перший автомобіль, вироблений Лауріном та Клементом, був обладнаний кермом, але загальний контроль за транспортним засобом значно відрізнявся від того, до чого ми звикли сьогодні. Важіль посередині керма виконував функцію акселератора, а автомобіль мав лише дві педалі - зчеплення та гальмо.

1925. Laurin & Klement ŠKODA 110

З часом появилася третя педаль - акселератор, але важіль рульового колеса залишився на місці і використовувався як ручний прискорювач - іншими словами попередник сучасних систем круїз-контролю! У той час, однак, це було, радше, рішенням задля безпеки, а не функцією комфорту, адже на розбитих дорогах і з досить примітивними системами підвіски водієві часто було важко тримати ногу на педалі акселератора, і таким чином вони могли керувати автомобілем за допомогою керма.

1932 - 1940

1932. ŠKODA 860

У 1930 році під кермом з'явилися важелі керування світлом та покажчиками напрямку - в цей час бренд ŠKODA випускав розкішну на той час модель під назвою ŠKODA 860. Але, таке рішення тривало недовго.

1940. ŠKODA SUPERB 4000

Керування світлом та покажчиками поворотів зникло з керма та перемістилося на панель приладів.

1952 - 1959

1952. ŠKODA 1201 „Sedan“

У зв'язку із збільшенням кількості автомобілів, все більшого значення набував звуковий сигнал автомобіля - клаксон. Натискати кнопку сигналу десь на панелі приладів було не зручно і не практично, тому її перенесли на середину керма.

1959. ŠKODA 450

Щоб зробити управління звуковим сигналом ще простішим, кермо ŠKODA 450, попередника відомого FELICIA, було обладнане спеціальним півколом.

1966 - 1984

1966. ŠKODA 1000 MB

Після багаторічної відсутності важелі керування повертаються на кермо! Правий важіль керує фарами, лівий - поворотниками, щоб посигналити - треба натиснути не будь-який важіль у напрямку до середини керма.

1984. ŠKODA 120 L

У той час як перші рульові колеса були дерев'яними, більшість післявоєнних рульових коліс були виготовлені з твердого, глянцевого пластику. Кермо у ŠKODA 120 L було виготовлено з більш м’якого матеріалу - пінополіуретану. Конфігурація важелів трохи змінилася: ліхтарі, поворотники та сигнал керувалися лівим важелем, склоочисники та омивачі вітрового скла - правим важелем.

1989 - 2017

1989. ŠKODA FAVORIT

Незважаючи на те, що легендарний FAVORIT демонстрував величезну кількість дизайнерських змін та нововведень, його кермо, як не парадоксально, не сильно відрізнялося від попередника 120 L, за винятком того, що його форма була більш елегантною. Однак, пізніше, FAVORIT запропонував цілий ряд додаткових опцій, включаючи шкіряне рульове колесо.

1996. ŠKODA FELICIA

Функція керма доповнюється ще одним важливим рішенням безпеки. Як додаткова опція, кермо може бути обладнане подушкою безпеки водія. Більше того, система управління різко змінюється, включаючи перші кнопки, що з’являються на кермі - наприклад сигнал.

2017. ŠKODA OCTAVIA RS

Сучасні рульові колеса є багатофункціональними, дозволяють водієві керувати безліччю функцій не відриваючи руки від керма. Часто можна зустріти кермо, яке не має круглої форми. Така форма керма підкреслює спортивний характер та дозволяє водієві більш комфортно сідати та виходити з автомобіля.